Ga naar content
In de uitzending RTL Transport
St vd Brink
Retail & Horeca

Nauwgezette leveringen in retail- en horecatransport

Dedicated distributie

Lisanne Hamelink is operationeel manager voor de dedicated distributie voor opdrachtgevers in retail en horeca, zoals Albert Heijn, Picnic, Boni, Diversi foods, Dun Yong of Dasselaar Asian Food. Dagelijks gaan 350 chauffeurs op pad naar ‘de klanten van de klant’.

Leverbetrouwbaarheid

De belangrijkste eis van opdrachtgevers? Lisanne: “Leverbetrouwbaarheid. Zowel de retail als de horeca hebben er belang bij dat we hun klanten bevoorraden én dat we dat op tijd doen.

De opdrachtgever maakt zelf de ritplanning en onze chauffeurs doen het werk alsof ze voor hun eigen werkgever rijden. De klant kan de chauffeur bovendien precies volgen op de route.”

Schakelen in de planning, welzijn chauffeurs monitoren

“Vanuit kantoor bewaken wij de rust- en rijtijden, spelen we in op een eventuele extra vraag van de klant en schakelen we bij calamiteiten. En natuurlijk zorgen we vooraf dat elke chauffeur veilig en met goed materieel op pad kan.

Gedurende de dag houden o.a. chauffeurscoördinatoren zich continu bezig met het welzijn van de chauffeurs. De chauffeur is de belangrijkste schakel; zonder hem of haar geen transport en geen bevoorrading. Iedereen is daarvan doordrongen, ook onze opdrachtgevers.”

1 / 4

Veel afwisseling

Veel chauffeurs kiezen bewust voor deze sectoren, om twee redenen: de afwisseling en de sociale contacten. Lisanne licht toe: “Ze rijden naar heel uiteenlopende klanten. Van supermarkten tot ziekenhuizen en van grote concerns aan de snelweg tot en met het stamgastencafé in hartje binnenstad.

In retail helpt de vulploeg vaak met lossen, bij de horeca wordt vooral zelfstandig gewerkt. De wagen wordt geparkeerd op de markt en vandaaruit worden kratten en fusten naar cafés en restaurants gebracht. Soms over klinkers en via trappetjes naar kelders. Ondanks hulpmiddelen als de Movex, pompwagen of steekwagen kan het fysiek zwaar zijn, maar onze chauffeurs vinden het leuk. Er zijn vaste routes en vaste klanten die de komst van de chauffeur en de service waarderen.”

BRC-gecertificeerd

We zijn ons er zeer van bewust dat de kwaliteit van het voedsel van onze opdrachtgevers sterk samenhangt met de kwaliteit van ons transport. Onze BRC-certificering geeft aan dat we voldoen aan de strenge eisen die worden gesteld aan voedselveiligheid.

Waarom St vd Brink?

Klanten kiezen voor St vd Brink omdat we een heel stabiele en trouwe chauffeursclub hebben. Met hun stiptheid en vriendelijkheid zijn ze het visitekaartje van onze klant!

Lisanne Hamelink
Lisanne Hamelink
Operationeel manager

Daarom St vd Brink

Kwaliteit in eigen hand.
Wij voeren (bijna) al het werk zelf uit, met eigen mensen en materieel.
Focus op innovatie.
Wij investeren continu in vervoerstechnieken die CO2-uitstoot verminderen en kosten verlagen.
De menselijke maat.
De slagkracht van een landelijke speler, de betrokkenheid van een familiebedrijf.
Lars Spierdijk
Klant vertelt
Lars Spierdijk, Boni supermarkten
“St vd Brink rijdt al meer dan 40 jaar voor Boni”
Lees klant verhaal
Mariet Bakker
Klant vertelt
Mariet Bakker, Albert Heijn
“Elkaars uitdagingen begrijpen en samen optrekken”
Lees klant verhaal
Jasper de Lange
Klant vertelt
Jasper de Lange, Picnic
“De samenwerking voelt als een partnership”
Lees klant verhaal
Patrick Makkes
Klant vertelt
Patrick Makkes, Dun Yong
“Elkaar vertrouwen en elkaar wat gunnen”
Lees klant verhaal
Lisanne Hamelink

Benieuwd naar de mogelijkheden?

We komen graag met u in contact. Van maandag t/m vrijdag zijn wij bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur.
Lisanne Hamelink
Operationeel manager
0%
Samen op weg...