Ga naar content
St vd Brink wenst jou fijne feestdagen en een voorspoedig 2026, vol veilige kilometers!
St vd Brink
Nathaly Bol - Transportplanner Jan Hofman Transport

Van tevoren wist ik niet dat St vd Brink zoveel transport disciplines heeft.

In 2023 bleef de overname niet alleen bij Bremer Transport. Later in het jaar kondigden Alex en Gerrit Jan nog een bedrijfsovername aan. Zo werd Jan Hofman Transport ook onderdeel van de St vd Brink groep. Nathaly Bol was een van de chauffeurs kraantransport en is nu transportplanner in Vroomshoop en wij interviewden haar. 

Bouw gerelateerd transport door Jan Hofman Transport

Wat houdt een baan als chauffeur kraantransport in?

“Het werk bestaat uit zowel het vervoeren van bouwgoederen als het lossen en monteren van onderdelen. Het klinkt misschien eentonig, maar het werk is allesbehalve saai. Het mooie aan dit werk is dat geen dag hetzelfde is. Zelfs als je 2 dagen achter elkaar naar dezelfde bouwplaats rijdt, ziet het werk er anders uit dan de dag ervoor. Dit komt voornamelijk omdat er op een bouwplaats veel gebeurt. Het leuke is dat je de verschillende fases op bouwplaatsen meemaakt.”

Je sprak over het monteren van onderdelen. Wat houdt dat precies in?

“Regelmatig komt het voor dat we op een bouwplaats onderdelen in elkaar moeten zetten, bijvoorbeeld een kleine schuur. Dat bestaat vaak uit een betonnen vloer, houten wanden en een dak. Dit vergt wel een paar uur werk in de buitenlucht. De lege pallets en jukken vervoeren we dan weer naar de fabriek.”

Wat vervoeren jullie het meest?

“80% van de materialen die wij vervoeren zijn prefab daken en wanden voor nieuwbouwprojecten. Onze grootste klant is De Groot Vroomhoop die (prefab) houtsystemen levert voor wonen, werken, onderwijs en zorg. Daarnaast hebben we ook nog een aantal andere vaste klanten.”

Hoeveel ritten heb je op een dag?

“Dat ligt aan de klant waarvoor je rijdt. De ritten voor De Groot zijn nooit echt in de buurt, van Groningen tot aan Maastricht. Dan doe je 1 rit op een dag. Werk je in de buurt, dan kan het zijn dat je meerdere ritten hebt.”

Nathaly Bol van Jan Hofman Transport

Hoe lang werk je al bij Hofman Transport?

“Ik werk nu 3 jaar bij Jan Hofman Transport.”

Werkte je daarvoor ook al in de transport?

“Jazeker! In totaal zit ik nu 10 jaar in het vak waarvan 8 jaar in de bouwtransport. Daarnaast heb ik 2 jaar met een Walking Floor oplegger gereden waar ik voornamelijk veevoer en tuinturf vervoerde.”

Waar is de passie voor transport ontstaan?

“Thuis! Mijn vader was vroeger ook vrachtwagenchauffeur, maar dat was al voor mijn geboorte. Mijn vader is restaurateur van oldtimer vrachtwagens. Ik groeide dus echt op tussen de oude vrachtwagens. Mijn vader is ooit als zelfstandige gestart en inmiddels heeft hij een aantal mensen in dienst. Terugkomend op je vraag: in de werkplaats van mijn vader ben ik geïnfecteerd met het transport virus.”

En sinds kort bij St vd Brink. Hoe vind jij dat?

“Eigenlijk vind ik het heel positief. De grootste verandering na de overname, is dat wij nu een boordcomputer hebben. Verder laat St vd Brink ons zijn zoals we zijn en dat vind ik een goede zaak. Wij zijn namelijk een hechte club en behoorlijk op elkaar ingespeeld. Dat is ook nodig met het werk dat wij doen. Dus, het is mooi om bij zo’n grote club als St vd Brink te horen en tegelijkertijd fijn dat we onze eigen identiteit kunnen behouden.”

Chauffeurs bij Jan Hofman Transport

Hoe was het nieuws van de overname voor jou?

“Ik had het totaal niet zien aankomen, dus de overname kwam als een grote verrassing. Via de app kwam er een berichtje of we ’s avonds bij elkaar wilden komen. Op dat moment ging ik natuurlijk wel speculeren wat voor boodschap er zou komen. Natuurlijk word je even stil als je een dergelijk berichtje krijgt. De opluchting kwam er ook al gauw toen ik hoorde dat we door St vd Brink werden overgenomen.”

En hoe kijk je nu tegen de overname aan?

“In eerste instantie was het idee van de overname wel even wennen. Dat moet gewoon even landen. Ik ben blij dat we in handen zijn gekomen bij een fijn bedrijf. Het is helemaal goed nu en ik heb er het juiste gevoel over.”

Kende je St vd Brink al?

“Ja, maar eigenlijk alleen van naam. St vd Brink kom je onderweg natuurlijk veel tegen. Van tevoren wist ik niet dat St vd Brink zoveel transportdisciplines heeft.”

Hoe kijk jij tegen St vd Brink aan?

“Wat ik prettig vind, is de transparantie bij St vd Brink. Alle uren die je werkt, staan in een overzicht. Ik vind het belangrijk dat je krijgt wat je verdient en dat het duidelijk is wat je exact uitbetaald krijgt. Dit was ik bij Hofman ook gewend en het is prettig dat St vd Brink ook de uren zo registreert.”

Misschien is dit ook interessant voor u

0%
Samen op weg...