Ga naar content
St vd Brink
Innovatief
29.09.2022

Twee gloednieuwe kraanwagens

Stilstand is achteruitgang, daarom blijven wij bij transportbedrijf St vd Brink continu investeren in ons personeel, materiaal en duurzame oplossingen. Om het werk niet alleen makkelijker, maar ook leuker te maken. Ons zeer gevarieerde wagenpark is daarom deze maand uitgebreid met twee nieuwe kraanwagens. Een bijzondere uitvoering DAF waar menig chauffeur een warm hart van krijgt.

Samenwerken met van Weijer uit Barneveld en DAF Nederland

Voor de uitbreiding van ons wagenpark werken wij met vaste leveranciers. Aan hen, hebben we een aantal eisen meegegeven voor de kraanwagens. Allereerst moeten de wagens makkelijk kunnen manoeuvreren in een stedelijk gebied en moeten de wagens een hoog netto laadvermogen hebben. Met deze wensen zijn Carrosseriewerk van Weijer uit Barneveld en DAF Nederland voor ons aan de slag gegaan.

Een DAF CF FAQ 8x2 trippel space cab

De keuze is uiteindelijk gevallen op een DAF CF FAQ 8x2 trippel space cab met een krachtige MX13 motor. Deze wagen is voorzien van een originele 10-tons vooras, een gestuurde voorloopas, een aangedreven derde as, een gestuurde achteras en hefbare naloopas. Hierdoor is het voertuig erg wendbaar en makkelijk te manoeuvreren in stedelijk gebied. Onze eerste wens is hiermee compleet in vervulling gegaan.

1 / 5

Netto laadvermogen van 14.558 kg

Over de constructie van de kraanwagen, heeft Carrosseriewerk van de Weijer uit Barneveld zich gebogen. De DAF’s zijn voorzien van een open carrosserie met een Hiab autolaadkraan. De kraan is een HIAB X-HiPro 548 E-7 met een lengte van de hoofdmast van 17,6 meter. Deze kraan heeft ook een JIB 150 X-4, hierdoor realiseert men een totale lengte van 25,8 meter. Ondanks de compleetheid hebben de wagens een netto laadvermogen van 14.558 kg. Hiermee is onze tweede wens ook vervuld.

Brede inzetbaarheid van kraanwagens

De kraanwagens zijn breed inzetbaar voor zeer uiteenlopende werkzaamheden, zoals het vervoeren van opslagcontainers, schaftunits, steigermateriaal, grote aggregaten en dakkapellen. Zo zijn de wagens uitgerust met een uitschuifbare achterkant, om de laadvloer te verlengen voor een lange lading. De achterzijde is ook voorzien van een opklapbare stootbalk in combinatie met een luchtbediende 50 mm onderbouw vangmuilkoppeling. Het is bedoeld om bij een botsing het "klemrijden" of "eronder rijden" te voorkomen. Verder is de wagen uitgerust met twist-locks voor het zekeren of bevestigen van containers, diverse vastzetmogelijkheden, hijsevenaar op het kopschot en diverse RVS opbergkisten met lades. 

Misschien is dit ook interessant voor u

0%
Samen op weg...