De logo’s van St vd Brink door de jaren heen. Bekijk ze allemaal!

1960

Opa Steven van den Brink heeft het transportbedrijf S.v.d.Brink opgericht in 1945 in de oorlog. Vanaf de jaren zestig verwerft Steven van den Brink flinke orders. Dat betekent meer chauffeurs en meer vrachtwagens.

Vanaf dat moment worden de contactgegevens op de vrachtwagens geschilderd en krijgt S.v.d.Brink een eigen gezicht. De naam en contactgegevens werden met de hand op de vrachtwagen geschilderd.

1992

Nadat opa Steven van den Brink met pensioen ging werd het bedrijf overgenomen door 3 zonen; Steven, Aalt en Rens. Rond die tijd is dit nieuwe logo ontstaan.

Omdat er in de buurt van Ermelo meerdere S van den Brinks bestonden werd de naam aangepast naar ST.v.d.Brink & zn.b.v. S en T werden beide met een grote letter geschreven. Het logo werd niet meer geschilderd, maar met folie op de vrachtwagen geplakt.

1997

ST.v.d.Brink & zn.b.v. groeide door naar een middelgroot transportbedrijf. Daar hoorde een moderner logo bij. De vrachtwagens werden niet meer in het beeldmerk geplaatst maar erboven. De schrijfwijze werd aangepast naar St. van den Brink & ZN bv. De gele variant werd voor de schuifzeil trailers gebruikt. De rode variant voor op witte opleggers.

2003

Door de sterke groei van St. van den Brink van een middel groot transportbedrijf naar een groot transport bedrijf werd de directie uitgebreid met een financieel directeur. In 1998 is Leo Quax aangetrokken om St. van den Brink goed op de kaart te zetten.

Dit logo is bedacht door de directie van toen: Aalt van den Brink (algemeen directeur) en Leo Quax (financieel directeur). Het beeldmerk van het logo; het grijze ringetje staat voor een weg en de rode 3-hoekjes staan voor transport en warehousing.

2008

St. van den Brink was in 2003 het eerste transportbedrijf in Nederland met fluisterstil PIEK-materieel voor de nachtdistributie. Dit ging om opleggers met een geluidsarme constructie en koelmotor.

In 2005 neemt Alex van den Brink het bedrijf over van zijn vader Aalt van den Brink. Onder zijn leiding groeit het familiebedrijf verder. In volume én in klantgrootte. St. van den Brink zoekt continu naar nieuwe vervoerstechnieken en -processen. Nóg zuiniger, nóg milieuvriendelijke, nóg veiliger.

Bij deze nieuwe ontwikkelingen werd het huidige logo aangevuld met tekst voor fluisterstil en beeldmateriaal van een baby. De baby op de foto is de zoon van Alex van den Brink die toen net geboren was.

2016

In 2013 neemt St. van den Brink Knap Transportgroep uit Wormerveer over en worden nieuwe stappen gezet in duurzaamheid. Als eerste in Nederland schaft St. van den Brink de nieuwe DAF met Euro VI-motor aan.

Op de standplaats in Pijnacker nemen ze vijf LNG Stralis trucks in gebruik. Deze rijden op vloeibaar aardgas (Liquefied Natural Gas) en stoten minder CO2 en fijnstof uit. Doordat er nu meerdere kantoren waren werden de adresgegevens niet meer op de vrachtwagen geplaatst. Het logo wordt zo groot als mogelijk in het midden geplaatst.

2021

St. van den Brink bestaat dit jaar 75 jaar en daar hoort een nieuwe moderne look bij! Niet alleen het logo, maar de gehele huisstijl is gemoderniseerd en weer klaar voor de toekomst. Omdat de eigen wagens bestaan uit blauwe schuifzeilen met rode trekkers zijn dit de basiskleuren voor de huisstijl geworden. De contourlijnen om de ring en de driehoeken zijn weggehaald.

De schrijfwijze van St. van den Brink is overal aangepast naar St vd Brink en van zwart naar blauw. De bulkwagens zijn van albino-wit naar wit aangepast, zodat de eigen vrachtwagens allemaal een rode trekker en een witte of blauwe oplegger hebben.